Spreker: Theo Brejaart

Creative Director, TinQwise Immersive

Biografie

Theo Brejaart is sinds 2017 Creative Director en partner van TinQwise Immersive. Theo gelooft dat je het meeste leert van een ervaring. De leerervaringen van TinQwise zijn dan ook gericht op het motiveren van mensen. Dit wordt Immersive Learning genoemd. Samen met onze opdrachtgevers kijkt Theo naar het beste middel. Dit kan zowel offline als online zijn, bijvoorbeeld educatieve escape rooms, scenario based gaming of een andere vorm van serious games. Dit doen zij ook in opdracht van sport- en beweegorganisaties met maatschappelijke uitdagingen. Zo ontwikkelde TinQwise in samenwerking met Kenniscentrum Sport & Bewegen een serious game rondom het verduurzamen van vastgoed: Serious game: verduurzamen en in samenwerking met de Anne Frank Stichting de Serious game: Racisme in voetbal.

Titel presentatie: Serious Gaming in de sport: Verduurzaming & Racisme

In deze kennissessie nemen Theo Brejaart & Michael Poot je mee in de wereld van serious games aan de hand van twee praktijkvoorbeelden. Waar je vaak denkt aan serious games die bewegen stimuleren heeft TinQWise twee serious games ontwikkelt waar geen beweging voor nodig is. Met de serious games Verduurzamen (i.s.m. Kenniscentrum Sport & Bewegen) & Racisme in het voetbal (i.s.m. Anne Frank Stichting) worden maatschappelijke uitdagingen op een immersieve manier getackeld. Theo vertelt je meer over de serious game Racisme in het Voetbal vanuit zijn perspectief als ontwikkelaar, en Michael deelt zijn ‘lessons learned’ als opdrachtgever.

Theo Brejaart